Vzpomínám, když jsem chodila do školy, že jsem měla hrůzu ze slohových prací. Nebyla jsem tehdy schopna psát spontánně, nemluvě o schopnosti vytvořit osnovu. Řekněte sami, můžete vytvořit osnovu, když nevíte o čem a jak skládat slova ve smysluplnou větu?

Nitky osudů

13.09.2018

Tvorba je holt TVORBA, a netýká se výhradně rukodělné činnosti. Tvorba se též odehrává ve školních lavicích. V dospívání zcela jednoznačně velí všem buňkám k útoku, vždyť základním principem ŽIVOTA je TVORBA.

Bylo nebylo. Žila byla jedna malá holčička a ta dost často jezdívala ke své babičce a dědovi. Zvláště když onemocněla a maminka nemohla o ní pečovat, kurýrovala se v obýváku na gauči, u kterého stála stojatá lampa. Nebyla to lampa ledajaká. Byla dvojitá a měla zajímavý systém zapínání a vypínání světla. Ten ji velmi přitahoval. A když to babička a...

Po delší odmlce Múza opět promluvila. Ke tvořivému hnutí postačila lehká konfrontace se samým sebou a text se dral na světlo boží.